Poppelzondag – II

Het weerplaatje van zondag 5 maart was beslist niet beter. Het leek zelfs wel een exacte kopie van zaterdag de 4e. Uitstel was natuurlijk nog steeds mogelijk, maar daar kon ik toch niet mee blijven doorgaan? En zo heb ik dus besloten om ondanks het slechte weer­plaatje gewoon maar mijn tas op te pakken en te vertrekken.

Wegens werkzaamheden aan het spoor kreeg ik te maken met een iets afwijkende dienst­regeling met eerst een Sprinter, daarna een Intercity, en daarna weer een Sprinter. Balen! Of zouden dat heel misschien nieuwe Sprinters zijn?

Nee, die nieuwe Sprinters heb ik nog niet gezien, maar er is toch wel iets veranderd. Zowel op de heen- als op de terugweg kreeg ik nl. te maken met een stoptrein die er (ongeveer) net zo uitziet als de zgn. Nieuwe Intercity. Het betreft hier gemoder­niseerd oud materieel uit de jaren ’90. Vlak voor vertrek kun je op de reis­planner van NS overigens al zien met wat voor trein­type (voorbeeld) je te maken zult krijgen.

Tsja, helemaal zeker is het wat mij betreft nog steeds niet, maar het lijkt er wel op dat de NS defini­tief afscheid heeft genomen van de pisvrije Sprinter!

En zolang die zekerheid ontbreekt, blijf ik voor vertrek uit Poppel-Grens een plas doen. Dat doe ik altijd ergens in de berm langs het stukje Nieuwstraat dat tevens de grens vormt.

Daar was het afgelopen zondag veel drukker dan anders. Maar ja, dat kan me daar niet zo boeien. In de berm vlak bij Grenspaal 210 sta ik zelf misschien in Nederland, maar de passerende auto’s rijden in België. En als je in België bent, dan weet je zeker dat je vroeg of laat Manneken Pis een keertje tegen­komt. Zo simpel is dat!

Wordt vervolgd

(Aantal stemmen: 1 | Gemiddeld: 5,00 van 5)
Loading...